„Nieumarła i bezrobotna” – Mary Janice Davidson

30 czerwca

Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 256
Cena okładkowa: 32,80
Cykl: Królowa Betsy (tom 2.)
Tytuł oryginalny: „Unded and unemployed”

Przeczytałam już tę książkę ładną chwilę temu, jednak nie miałam zbytnio czasu żeby coś na ten temat napisać.
Jedno można powiedzieć o tej pozycji na pewno: czyta się jednym haustem, od razu, bez przerw, jak skończyłam to zaczęłam płakać, że nie mam ani poprzedniej ani kolejnych części.

Świetnie napisana, prostym językiem, niemożliwie humorystyczna, przy każdej stronie praktycznie pokładałam się ze śmiechu. Kiedy przeczytałam, że książka opowiada o Królowej Wampirów, która szuka pracy pomyślałam, że trochę to naciągane i całość okaże się strasznie sztywna, nic bardziej mylnego. Mamy kilka nowych wątków (na szczęście) dotyczących wampirów. Wszystko, co do tej pory było już się po prostu znudziło i szczęść Boże autorzy zaczęli to zauważać i więcej kombinować (w pozytywnym tego słowa znaczeniu).

Pragnę zaznaczyć, że nie czytałam poprzedniej części i myślę, że praktycznie w ogóle nie przeszkadzało mi to. Okazuje się, że Betsy została Królową trochę przez przypadek, a w męża została wyposażona w podobny sposób :D Warto zaznaczyć, że dość charakterystycznego męża (jeżeli miałabym tu użyć jakiejś onomatopei byłoby to „mrauuuu”).

Jak to bywa w tego typu książkach pojawia się pożądanie i seks. Główna bohaterka nie cierpi zapachu krwi, odżywia się wyłącznie zimną butelkowaną (wg niej tak nie śmierdzi i nie jest tak obrzydliwa). Pojawiają się pewne fantastyczne możliwości i umiejętności. W końcu kto może przeżyć przebicie kołkiem, jak nie nasza Betsy?

Bardzo polecam fanom serii o wampirach, ta rzeczywiście jest dobra, zdecydowanie :D. Bardzo przyjemnie się czytało i świetnie się bawiłam, jak przy mało których lekturach!

Ogólna ocena (w swoim gatunku): 8,5/10.

Zajrzyj również tu

0 komentarzy