Porównanie cen bestsellerów w ofercie internetowej

30 czerwca

Przepraszam za moją długą nieobecność, spowodowaną wieloma czynnikami, ale tam, skupmy się na książkach, bo to temat najważniejszy :D

Co wybrać? Gdzie kupować? Czy na pewno nie przepłacam? Postaram się pomóc odpowiedzieć na te najbardziej ciążące każdemu książkoholikowi pytania.

Widząc dosyć spore zainteresowanie z waszej strony postem o najtańszych księgarniach internetowych, z których zwykle korzystam nabywając moje cudeńka postanowiłam skonstruować zestawienie cenowe, dużo bardziej szczegółowe. Sporządziłam listę (względnych) bestsellerów bieżącego roku, te kilka pozycji, które brałam pod uwagę wzięłam z listy najlepiej sprzedawanych książek roku 2016 ze strony empiku. Nie są tylko pierwsze miejsca, ponieważ próbowałam wyłapać te, które sama czytałam, ale przede wszystkim, o których sporo słyszałam. W projekcie tego zestawienia brałam także pod uwagę jedną z moich ulubionych księgarń, jaką jest Świat Książki, jednak dwóch pozycji nie posiadali w swojej ofercie. Dodałam także rubrykę, która zawiera cenę przesyłki, realizowaną przez Pocztę Polską, w niektórych przypadkach umieszczałam cenę kuriera Pocztex, ze względu na brak innej opcji dostawy do klienta dzięki listonoszowi :D. Dodam, że jest to koszt realizacji małego zamówienia, np. jednej czy dwóch książek, później progi są tak zróżnicowane, że za dużo by pisać ;). Na zielono oznaczone są ceny najniższe, na czerwono najwyższe. Dodatkowo na końcu dodałam także procentową relację innych księgarń do tej najtańszej, a także różnicę względem ceny okładkowej.

Żeby zestawienie stało się bardziej czytelne (no chyba, że macie zarąbiście duży ekran to zazdro i nie ma potrzeby powiększać) kliknijcie w obrazek :D.



Jak widać księgarnia nieprzeczytane.pl całkowicie zmiażdżyła konkurencję. Na dziesięć wybranych przeze mnie pozycji, siedem w swojej ofercie posiadali najtaniej. Gdybyśmy złożyli takie zamówienie to koszt wyniósłby prawie 240 zł, jednak przesyłka do domu jest dosyć droga, istnieje jednak wiele innych, tańszych opcji, odbiór w placówce Poczty Polskiej, paczkomat czy kiosk ruchu. Jednak jedynym sposobem, by nasze zamówienie doszło pod nasze drzwi jest wybranie kuriera za 10,99. Niewielką stratę do naszego lidera mają księgarnie czytam.pl oraz niedawno przeze mnie odkryta Platon24, posiadające tańsze opcje dostawy.

Jak oczywiście każdy mógł się domyślić najwięcej zedrze z nas najpopularniejszy Empik. Nie chcę osądzać, ceny na pewno w dużej mierze są wynikiem prowadzenia przez daną księgarnię wielu sklepów stacjonarnych, co niestety dużo kosztuje. Możemy do księgarni po prostu iść i kupić wyczekiwaną przez nas pozycję bez czekania i przesiadywania przed komputerem. Zdecydowany plus dla ludzi zabieganych. Jednak właśnie dla takich osób przygotowałam to zestawienie. W żadnej z wyżej przedstawionych księgarni nie było dodatkowych promocji typu 10% za zamówienie powyżej… czy 3 za 2 i tak dalej. W niektórych wypadkach jeżeli zamawiamy większą ilość książek możemy dostać dostawę gratis, lub dużo tańszą. W przypadku sklepu dadada.pl koszt dostawy przez Pocztę Polską jest dość wysoki, ale inne opcje jak np. paczka do kiosku ruchu za zamówienie do 45 zł zapłacimy 1,99, a powyżej już jedynie złotówkę, czyli w zasadzie gratis. W Matrasie już od 99 zł wartości książek lub innych artykułów mamy wysyłkę gratis, podobnie w niezaprezentowanym tutaj Świecie Książki. Z przykrością jednak muszę zauważyć, że wspomniany Matras sukcesywnie staje się coraz droższy, jednak na szczęście często można trafić na jakąś ciekawą promocję czy darmową przesyłkę, jak ostatnio organizowane młodzieżowe wtorki, dostawa za friko przy zamówieniu od 20 zł i tym podobne.

Jeżeli chodzi o porównanie cen względem cen okładkowych to w empiku znajdziemy je niższe o zaledwie 16%, a jak wszyscy wiemy detal książek jest cholernie drogi. Na nieprzeczytane.pl zaoszczędzimy już 37%, wnioski wyciągnijcie sami. Zaskoczyła mnie pozycja Gandalfa, nigdy nie robiłam od nich żadnych zakupów, a szkoda, bo w tym rankingu wypadł lepiej niż uwielbiany powszechnie dyskont Aros. Nie zestawiałam tutaj Bonito, ponieważ te dwie księgarnie mają jednego właściciela i bardzo porównywalne ceny.
Mam nadzieję, że to zestawienie wam w jakikolwiek sposób pomogło :D. Trochę przy nim posiedziałam, więc ucieszę się, jeżeli chociaż trochę zaoszczędzę wasz czas. Jeżeli spotkaliście się z podobnymi przeglądami, ale w innych księgarniach podeślijcie mi, chętnie się zapoznam :).

Zajrzyj również tu

0 komentarzy