Gdzie można najtaniej kupić książki?

05 lipca


Post ten znajdował się także na poprzednim blogu, teraz troszkę go uzupełniłam, a także powstawiałam wam od razu linki do księgarni, żebyście mieli lżej (taka opcja dla leniuchów :D ). Jeżeli znacie jeszcze jakieś fajne miejsca, to proszę piszcie w komentarzach, a także dlaczego, wówczas post będę uaktualniać po tym, jak daną miejscówkę sprawdzę :D. Na samym dole wskażę też, gdzie można kupić tanio książki, poza księgarniami i antykwariatami. Miłego czytania i mam nadzieję, że pomogę :D.

Nie da się ukryć, że czytanie książek może stać się nałogiem, w który jak się wpadnie, to już ciężko wyjść. Podobnie jest z samym „nabywaniem”. Niestety należę do grona książkoholików, którzy nagminnie i chyba troszeczkę nadmiernie dużo kupują, co odbija się na stanie mojego konta i wolnej przestrzeni w pokoju. Uwielbiam patrzeć na moje cudeńka, teraz jednak mam je tak poupychane, że jedne zasłaniają drugie, co sprawia, że moje serduszko krwawi.

Jednak do rzeczy. Gdzie kupować? Księgarnie stacjonarne? Być może, jednak trzeba mieszkać w dużym mieście, ponieważ w większości mniejszych miejscowości, nie wspominając już o peryferiach (też mieszkam na wsi ;)) ciężko zakupić jakąś interesującą nas akurat pozycję, ze względu na ograniczony wybór, nie wspominając już o cenie. Raczej nie możemy liczyć na jakąś promocję, przygotujmy się na cenę okładkową, ewentualnie 2-3 zł taniej.

Mamy dwa rozwiązania: wybrać się do większego miasta i zajrzeć do którejś ze stacjonarnych księgarni lub skorzystać z oferty księgarni internetowych. To drugie rozwiązanie w większości sytuacji jest tańsze. Zdarza się też, że księgarnie czy dyskonty stacjonarne prowadzą również sprzedaż przez internet, są to na przykład Empik, Świat Książki czy Matras, co ciekawsze, idąc powiedzmy do Empika z zamiarem kupna konkretnej książki kupimy ją (przeważnie) po cenie okładkowej, podczas gdy w tym samym momencie na ich stronie internetowej można dostać tę samą książkę nawet 5, 10 czy 15 zł taniej. Największym paradoksem jest to, że możemy sobie zamówić ją do punktu za darmo i po prostu w pasującym nam terminie ją odbieramy. No ale cóż, taka polityka. Swego czasu, gdy pracowałam w galerii, w której empik miałam jakieś 30 metrów od siebie bardzo często zamawiałam od nich książki. Często upolowałam sobie coś naprawdę extra, nie płacąc przy tym jak za zboże. Tak więc księgarnie w których zaopatruję się najczęściej (numeracja nie ma znaczenia, nie  jest ułożone według jakiejkolwiek hierarchii):

1. oczytani.pl

Księgarnia, którą odkryłam stosunkowo niedawno, posiadają jedynie tanie książki, nie ma tam żadnych powyżej 20 złotych, chyba, że jakies komplety. Znajdziemy tu jedynie książki, których nakład się w hurtowniach nie wyczerpał i trafiają pod cenową gilotynę (oczywiście są to książki nowe). Większość pozycji możemy nabyć już za 5-8 zł. Duży wybór kryminałów czy sensacji, a także młodzieżówek, paranormalnych i co szczególnie uszczęśliwia fanki romansów czy powieści erotycznych- literatury dla kobiet. Ich strona może nie powala przejrzystością, czy intuicyjnymi rozwiązaniami, ale wszystko, co potrzebne do kupienia ksiażki, da się zrobić. Przesyłka nie jest tu niestety strasznie tania, aczkolwiek wydaje mi się, że jest do przełknięcia, a już na pewno rpzy większych zamówieniach, przy zakupach za niższą kwotę koszt przesyłki to około 10 zł (do wyboru kurier bądź Poczta Polska).
 
2. nieprzeczytane.pl

Kolejna księgarnia, w której możemy trafić na cenowe perełki. Koszta są tu zdecydowanie niższe niż sugerowane kwoty sprzedaży. Tu znajdziemy już więcej książek, bardzo duży wybór. Pod względem wysyłki również mamy z czego wybierać. Kurier, Poczta Polska, Paczkomaty i moja ukochana paczka w ruchu (tak tanio, że w ogóle nie odczuwam tu kosztów). Zdecydowanie polecam. Ostatnio to właśnie tutaj kupuję książki, ponieważ najzwyczajniej w świecie mają najlepsze ceny. Nawet nowości z ceną detaliczną 39,99 zł, można kupić od razu za np. 22 zł. Chyba najlepsza księgarnia, jeżeli chodzi nam o to, aby wszystko było i jak najtaniej. To właśnie tutaj składam wszystkie moje największe zamówienia.

3. Ministerstwo Książki

Wydaje mi się, że jest to niezbyt popularna strona, na której można znaleźć fantastyczne pozycje w zasadzie za darmo. Kupiłam tu chociażby „Sąsiada” Lisy Gardner, czy „Zaślepienie” Karin Slaughter za 8 zł oraz „Cyfrową twierdzę” za bodajże 13 zł… Jeżeli mamy trochę czasu, mogę zagwarantować, ze znajdziecie coś świetnego za grosze. Tylko właśnie w tym problem, trzeba mieć czas. Haczyk tkwi w tym, że nie aktualizują swoich ofert. Jeżeli coś zostaje wykupione to nadal jest na liście, tylko po prostu jako niedostępne, co jest grrrr…. W żaden sposób nie można tego posortować, jeżeli szukamy według cen. Wydaje mi się, że głównie dlatego nie jest to tak popularna księgarnia. Aczkolwiek, trochę czasu zainwestowanego i mamy cudo za kilka złotych, plus wysyłka tania.

4. Świat Książki

Wspominałam już wcześniej o tej księgarni, ponieważ mają punkty stacjonarne jak i prowadzą sprzedaż internetową. Bardzo często kupuje od nich różne pozycje, ponieważ (co się bardzo ceni) naprawdę świetnie pakują przesyłki. Nieraz gdy zamawiałam książki się zwyczajnie niszczyły, bo tak fatalnie były obklejone jedną warstwą jakiegoś kartonu i tyle, porażka. Miałam taką sytuację, gdy zamawiałam „Trupią otuchę” Simmonsa, nie jest to tania książka, za  którą i tak w świetnej promocji dałam 46 zł, mimo że była w twardej oprawie to okładka praktycznie została „przecięta” gdzies na około pół centymetra, na szczęście księgarnia (nie pamiętam już jaka) była rzetelna i przysłano mi na swój koszt nową książkę kurierem, a tamtą zabrano, jedyny minus, że straciłam dosyć dużo czasu. Przy zakupach ze Świata Książki nie ma takiej możliwości, dodatkowo możemy sobie odebrać za darmo w ich punkcie (co zawsze robię, ze względu na studia w Gdańsku). Mają niskie ceny, ogromnym plusem jest rejestracja, podczas której wystarczy tylko odhaczyć pole, że chcemy być stałym klientem (do niczego nas to nie zobowiązuje absolutnie, bo korzystam już z tego od długieeeego czasu, a także pytałam w księgarni) i mamy na każde internetowe zakupy rabat 20% a w sklepach stacjonarnych 10%.

5. czytam.pl

To moje ostatnie odkrycie, chociaż w zasadzie jest to księgarnia bardzo popularna. Mają naprawdę świetne ceny i w zasadzie wszystkie nowości, ale nie tylko. Dodatkowym atutem jest również to, że mają w swojej ofercie nie tylko książki. Właśnie czekam na przesyłkę od nich, w której czekają na mnie puzzle Clementoni. Znajdziemy tam również zabawki, artykuły biurowe i wiele wiele innych. Ceny mają naprawdę świetne. Wysyłka możliwa w różnych wariantach, podobnie jak w poprzedniej, dostawa do kiosku ruchu możliwa również za pobraniem ;). Jedyną wadą jest dosyć długi czas przygotowania i wysyłki zamówienia, spotkałam się z wieloma takimi opiniami i niestety ja również tego doświadczyłam.

6. Inbook

Bardzo sympatyczna księgarnia, która przyciąga bardzo atrakcyjnymi cenami. Nie można nie zauważyć, że mają naprawdę ŚWIETNĄ stronę, wszystko eleganckie, przejrzyste i intuicyjne, co niestety nie zdarza sie zbyt często. Zamówienie można zrobić w moment, a jak się coś chce zmienić, to nie trzeba czekać godzinę, aż się przeładuje, wszystko odbywa sie szybko i przyjemnie. Mają również bardzo duży wybór artykułów biurowych i piśmienniczych. Uwielbiam kupować od nich klipy do spinania dokumentów (mniejszych używam do przypraw) za złotówkę lub dwa :). Uwielbiam u nich kupować.

7. Aros / Bonito

Dyskonty, o których większość z nas słyszała :). Jeden właściciel. Co lepsze, oprócz sprzedaży za pośrednictwem strony, prowadzą również konta na allegro, które osobiście preferuję.

8. ksiazkaiprezent.pl

Tu przedstawiam wam księgarnię, z której jeszcze nic nie zamawiałam, ale na pewno mam zamiar. Ceny są troszeczkę wyższe niż w przypadku poprzednich wymienionych przeze mnie, ale mamy świetne prezenty, które możemy sobie wybrac :D. Na przykład przy zamówieniu powyżej 65 zł na książki, otrzymujemy zestaw 4 takich hmm… gumowych zakładek. Po włożeniu do naszej lektury widzimy jedynie wyciągniętą z niej rękę człowieka, który tonie ( boże, nie wiem czy coś z tego zrozumieliście, może po prostu wpadnijcie w odwiedziny do tej księgarni). Powyżej 130 dobieracie sobie zegarek, zaznaczyć trzeba, że jest bardzo duży ich wybór, na rękę, ale także na ścianę. Są też kubki, plecaki etc. Według mnie świetny pomysł, czytelnik coś „dostaje”, za to, że czyta, że kupuje. W większości przypadków, żeby mieć chociażby ta głupią, darmową przesyłkę należy zrobić zamówienie za około (paranoja) 250-300 a nawet 400 zł.

Ps. W komentarzu zostałam powiadomiona, jakoby link nie działał. Stało się coś dziwnego: albo chwilowo nie działa im strona, albo zwinęli interes;/.

9. Matras

Większość z was na pewno zna tę księgarnię. Mają dobre ceny, również z darmową wysyłką do punktu. Jednak uważam, że troszeczkę podnieśli koszta ostatnimi czasy. Tutaj czymś, co się wyróżnia jest współpraca z PKP. Numer biletu PKP staje się naszym kodem rabatowym na 25% (niestety jednak od ceny okładkowej, bo promocje się nie łączą), nie wiem jak jest w przypadku biletów na pociągi Regio, jednak na TLK, Pendolino itd., wszystko działa.

10. Tania Książka

.Co moge powiedzieć na temat tego miejsca? Nazwa trafiona była w dychę ale do niedawna. Teraz niestety zrobiło się drogo. Mimo to nadal można taniutko, za kilka złotych nabyć wiele fascynujących pozycji, na tych droższych nowościach niestety jednak wiele nie zaoszczędzimy. Zamówienia realizują dość szybko, dodają zakładki do zamówień, jednak do tej pory dość kiepsko było z przesyłką. Najniższa wynosiła bodajże 10 zł, dziś jednak znów odwiedziłam tę stronę i okazało się, że wreszcie dodali tańsze opcje, co mnie niezmiernie cieszy. Stąd właśnie zakupiłam większość cyklu o Sookie Stackhouse za śmieszne pieniądze.

11. Strona wydawnictwa znak

Dopiero jakiś czas temu zapisałam się na newsletter wydawnictwa znak. Na swojej stronie prowadzą sprzedaż wysyłkową i muszę przyznać, że ich oferta jest naprawdę ciekawa i dosyć spora, jako że jest to jedno z większych wydawnictw w Polsce. Często organizują promocje, np. ostatnio 3 książki za 33 zł, czy promocje nawet do 80%. Stąd też ostatnio zakupiłam „Prawdę o dziewczynie”, książkę „Chłopiec-duch”, „Jak być szczęśliwym” i „Przemyślny ból”, za mniej więcej 8-9 zł sztuka. Często możemy dorzucić sobie gratisy do zamówienia za grosze. Naprawdę bardzo polecam, jeżeli ktoś znajduje w ich ofercie książki dla siebie.

12. Cdp.pl

Myślę, że jest to strona, którą mało kto z was zna. Tutaj można nabyć nie tylko książki. Jednak baaardzo często mają naprawdę świetne promocje. Np. pozycje z czarnej serii można nabyć za parę złotych. Pamiętam, że przyciągnęli mnie do siebie „Złodziejką książek”, którą w swojej ofercie mieli za bodajże 9-10 zł. Mają też tanią przesyłkę :)

Gdzie oprócz księgarni internetowych?

Osobiście polecam Auchan, który jest gigantyczny, więc i (na szczęście) książki możemy w nim znaleźć. Najgorsze jest jednak to, że książeczki walają się tam w ogromnych koszach, zaginają, obcierają, tłuką o siebie, serducho mi pęka :< Zawsze jak wchodzę w taki dział to wpadam w trans i wszystko równo układam jedno na drugim xD Często pracownicy na mnie patrzą najpierw ze zdziwieniem, ale potem już przeważnie się uśmiechają :D. Drugie miejsce to uwaga: Media Markt! Swego czasu (mam ten sklep niedaleko uczelni) bardzo często w trakcie okienka leciałam tam i oglądałam książki xD Taniutko, koło 10-15 zł i możemy kupić świetną pozycję. Bez kosztów wysyłki, można pomacać i niezwykły spokój. Np. w Gdańsku właśnie w dziale książkowym mamy wygodną kanapę, można sobie przysiąść, pooglądać, troszkę poczytać i nikt Ci d*py nie zawraca.
Ostatnio coraz częściej zauważam, że markety wprowadzają książki do swojej oferty. Przypuśćmy tesco (opłaca się jak są promocje) albo duuużo mniejsza sieć: polomarket (dużo romansideł nie w moim guście, ale zdarzają się też książki „normalne” ;)).

Tutaj możecie zobaczyć wpis, w którym zrobiłam zestawienie cenowe dziesięciu bestsellerów w różnych księgarniach. Zobaczcie koniecznie :)

Myślę, że to wszystko, to znaczy tych, w kórych ja robię zakupy. Często oczywiście zaopatruję się na allegro, aczkolwiek lubię kupować książki hurtowo,a najczęściej na tej platformie wiąże się to z większym kosztem wysyłki.

W jakich miejscach wy kupujecie książki? Chętnie poznam nowe, nieznane mi :D. Jeżeli macie jakieś pytania, piszcie w komentarzach.


 

Zajrzyj również tu

52 komentarzy

  1. Na Znaku można często znaleźć świetne promocje książkowe ;) na przykład 3 książki za 33 złote :)
    Ja uwielbiam antykwariaty a w Media Markt kupuję zwykle filmy na DVD :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie na znaku ostatnio kupiłam cztery książki. Ta promocja 3 ksiązki za 33 zł była świetna, aczkolwiek nie miałam wtedy pieniędzy ;/

      Usuń
  2. Do niedawna korzystałam z Arosa, ale na targach książki wsiąkłam na stoisku niePrzeczytane.pl i od tamtej pory zamawiam u nich. Również korzystam z Paczki w ruchu. To mój ulubiony sposób dostawy, bo bardzo szybki i jaaaki tani ☺.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    https://zaczytanadosamegorana1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha nieprzeczytane.pl mają największą i najlepsza ofertę chyba :D Dokładnie, ja taki żyd jestem, nieważne, że na książki wydam np. dwie stówy i tak myślę co zrobić, żeby za przesyłkę dać najwyżej 5 zł a nie 10 xD

      Dziękuję za zaproszenie, wpadnę na pewno :)

      Usuń
  3. Ja zwykle kupuje książki przez internet, z uwagi na cenę. Tak naprawdę jednak serce mi krwawi, bo to, co sprawia mi największa przyjemność, to wertowanie tych książek, czytanie opisów, a nawet zapach papieru (taki fetysz):-) Często tez robię zakupy na wszelkiego rodzaju kiermaszach i wyprzedażach antykwariatów (np. Kiermasz Bookinistów w Katowicach)oraz w wymianach książkowych organizowanych m.in. przez biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, jeżeli kupuje się kilka sztuk naraz, wówczas kosztu przesyłki się w zasadzie nie czuje, a wychodzi dużo taniej. Eh...u mnie nie ma niestety antykwariatów, ani żadnych kiermaszy, mieszkam w pobliżu małego miasteczka i dlatego, a biblioteka jest jedna i to 5 km ode mnie xD

      Usuń
  4. Znak, Nieprzeczytane.pl, Czytam.pl i Swiat książki to moja trójka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kupować w świecie książki, ze względu na mega ogarnietą stronę, zakupy to sama przyjemność :)
      i 20% taniej jako stały klient :D

      Usuń
  5. Korzystam jeszcze z dwóch księgarń internetowych, bo wszystkie wymienione oprócz tej ostatniej znałam. Te księgarnie to dadada.pl i booksfera.pl
    P.S. zamawiam też w empiku, o dziwo tam też można znaleźć tanie książki, trzeba tylko polować na promocje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo booksfery nie znam, spojrzę i być może dodam do listy, dziękuję bardzo :)
      O tak, przez internet jest dużo lepiej, tylko mają jakąś dziwną politykę sprzedażową, bo kiedy zamówi się tę samą książkę przez internet z odbiorem w sklepie, którą mają w salonie do zwykłego zakupu, ona może być dużo tańsza, już nieraz tak miałam, dziwne bardzo.
      Aczkolwiek ja również kilka razy w ten sposób od nich kupowałam :D

      Usuń
  6. Ja lubię również księgarnie zinamon.pl w ,której również często można trafić na okazje trzeba tylko poszukać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo spojrzę i dodam jeżeli rzeczywiście tak jest :D Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  7. hej. link do książki i prezentu nie działa (nr 8)
    reszta super
    wielkie dzięki za takie cuda ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, zaraz poprawię :D
      Bardzo mi miło, że pomogłam :D

      Usuń
    2. Niestety nadal nie działa. Błąd 404 jakby takiego adresu nie było.

      Usuń
    3. Zgadza się, no właśnie napisałam o tym wyżej. Link jest w porządku, jednak sama strona szwankuje, są dwie opcje: albo są to mam nadzieję- chwilowe problemy ze stroną albo księgarnia zwinęła interes ;/

      Usuń
  8. Nie słyszałam o numerze #1, więc muszę zerknąć na oczytani.pl
    Ciągle używam bonito i aros, ale tam mają promocje max -35% tylko :(
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam, kiedy po prostu chciałam coś kupić, nic konkretnego, to tam zawsze znalazłam kilka pozycji, które mnie zainteresowały :D Przesyłka dosyć droga, ale książki po 5 do nie wiem, chyba 12 zł, więc to raczej nie koszt, tylko żart :D

      Usuń
  9. ja ostatnio którąś już z kolei paczkę zamówiłam z nieprzeczytane.pl :) czasami również zamawiam z empiku (ale wiadomo drożej) znak i z matrasa :) jednak chyba pozostanę przy nieprzeczytane.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie również uważam, że to najlepsza księgarnia internetowa:) Kiedyś jeszcze więcej zamawiałam na czytam.pl, bo mają bardzo podobne ceny, ale oni strasznie długo kompletują zamówienia. Nieprzeczytane.pl natomiast zdecydowanie ogarniają :)

      Usuń
  10. Uwielbiam nieprzeczytane.pl, współpracuję z tą księgarnią z prawdziwą pasją :) To w zasadzie oni spowodowali, że moje mieszkanie tonie w książkach.
    Zaraz zerknę na inne linki, oczytanych np zupełnie nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście naprawdę dobra księgarnia :)
      Bardzo się cieszę, że podpowiedziałam coś nowego :D

      Usuń
  11. Z tych typowo internetowych czytam.pl zdecydowanie najczęściej! Z dostawą do kiosku Ruchu za 3 zł. Często też Empik, ale tam głównie kupuję na jakichś większych przecenach (ostatnio do -75%) albo jak robią promo 3 w cenie 2. Stacjonarnie rządzą u mnie supermarkety - w Carrefourze ostatnio znalazłem niektóre pozycje po złotówce, kilka pozycji kupiłem w Tesco, w Realu i Auchania też można wygrzebać ciekawe rzeczy. No i pudła w Matrasie! Ewentualnie jakieś pojedyncze księgarnie, bo często mają ciekawe przeceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o empik to zdarza mi się kupować, ale wyłącznie przez internet. Mają dziwną politykę, ta sama książka w salonie jest nawet kilkanaście złotych tańsza niż ta kupiona przez internet z dostawą do salonu...
      W Carrefourze też sama kupowałam :D

      Usuń
    2. Właśnie o to mi chodziło - zamawiam przez internet z odbiorem w salonie. :D Błąd wdarł się do Twojej wypowiedzi powyższej - zamawiane są chyba tańsze niż w te salonach, nie odwrotnie! :P Choć czasem zdarzają się i stacjonarnie całkiem przyjemne przeceny, aczkolwiek jeśli już, to nie tak przyjemne jak te internetowe. :D

      Usuń
    3. Tak, oczywiście :D Mam anginę, więc mój mózg wziął urlop xD

      Usuń
  12. Świetne zestawienie! Normalnie, jak dodatek do regulaminu dla książkoholika <3 Dzięki za takie posty ;) Sama jednak nie kupuję, nie mam gdzie tego trzymać. Gdy będę miała swój dom/mieszkanie i miejsce na gromadzenie książek, to na pewno wtedy wezmę się za kupowanie :) Jednak już sobie powiedziałam, że będą to tylko biografie i książki, które już przeczytałam i często do nich wracam, bo po co mam co roku wypożyczać daną pozycję z biblioteki, jeżeli mogę sięgnąć ją z półki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i się cieszę Moniko :D Ja też czekam na przeprowadzkę, bo niektóre swoje książki już muszę trzymać w pudłach xD

      Usuń
  13. W kilku większych miastach jest też księgarnia Tak Czytam, można tam kupić bardzo fajne książki do dychy, a za nieco ponad dychę to perełki. Oczywiście wszystkie książki to nówki nieśmigane ;) W Toruniu na Szerokiej, w Łodzi na Piłsudskiego.
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, u mnie nie ma niestety ;/ Mieszkam na wsi, dlatego nie ma szans :(

      Usuń
    2. A daleko masz do jakiegoś większego miasta?

      Usuń
    3. Najbliżej mam chyba do Olsztyna, koło 70-80 km

      Usuń
  14. O proszę tyle nowych informacji :) A myślałam że znam wszystkie miejsca gdzie można tanio kupić książki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że poleciłam coś nowego :D

      Usuń
  15. U mnie to bywa różnie z kupnem. Raz stąd, raz stamtąd :)))
    Ale na pewno rzucę okiem na księgarnie internetowe, które poleciłaś.
    O większości stron nie słyszałam, więc szykują się - duuuuże - zakupy xd
    Pozdrawiam serdecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja mam nadzieję, pochwal mi się potem co upolowałaś :D

      Usuń
  16. Bardzo przydatny post! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że do czegoś się przydałam :)

      Usuń
  17. Nie mogę się jakoś przekonać do księgarni internetowych, nie wiem dlaczego? :D Post bardzo pomocny ;) W końcu jakaś fachowa opinia-dziękuję ;) Nominowałam Cię do LBA: http://bookmania46.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, bardzo się cieszę <3
      O, to dla mnie coś nowego, może czas się podjąć? Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  18. nieprzeczytane.pl i swiatksiazki.pl są przeze mnie obkupowywane..jednak zapoznam się z ofertą pozostałych przez Ciebie wskazanych...bardzo przydatny post..

    paulabookfreak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również często kupuję w świecie ksiażki, można znaleźć u nich perełki :D
      Bardzo się cieszę, że pomogłam :D

      Usuń
  19. Te wszystkie przeceny bardzo mocno rozchwiały rynek książek . Być może już wkrótce przez walkę cenową dojdzie do sytuacji , że pozostaną tylko sieciówki ( mocno zadłużone) i kilka księgarń internetowych . Obecny system powoduje upadek małych wydawnictw co bardzo zuboża rynek księgarski . Na pólkach dominują książki komercyjne - dobre do Biedronki i innych supermarketów . Często promuje się książki słabe , źle przetłumaczone , źle zredagowane . Jak osoba zawodowo związana z książkami widzę to wszystko w ciemnych barwach . Czytelnictwo w Polsce jest na równi pochyłej .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jest w tym dużo racji. Jednak najbardziej denerwują mnie różnice w wydaniach i tak małe różnice w ich cenach. Przypuśćmy, że 300-stronicowa powieść wydana zostaje w badziewnej, cieniutkiej okładce, kartki jak papier toaletowy kosztuje 40 zł i książka w naprawdę porządnej oprawie, z normalnym papierem i przypuśćmy nawet z jakimiś ilustracjami kosztuje tyle samo. Jest to moim zdaniem mocna przesada.
      Jeżeli chodzi o księgarnie, to one same są sobie winne, gdyby obniżali ceny do "normalnych" stawek, wówczas ludzie nie szukaliby innych tańszych, nie chodzi mi, żeby książka kosztowała 10 zł, ale jak mawia Pan Sapkowski "Książka nie powinna być droższa od flaszki wódki, w końcu człowiek powinien mieć jakiś wybór".
      Dziękuję bardzo za wyrażenie zdania :)

      Usuń
  20. Ja kupuję zawsze w Empiku a potem sprzedaję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety empik jest stosunkowo drogi, ponieważ przeważają ceny okładkowe, trochę taniej jest natomiast, kiedy zamawia się przez ich stronę :)

      Ps. Usunęłam jeden komentarz, ponieważ dodał się dwa razy :)

      Usuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  22. Z tego co kojarzę w Warszawie jest całkiem dobra księgarnia internetowa, nazywa się motyle książkowe i tam mają masę ciekawych pozycji w przystępnej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Kupuję głównie na arosie i nieprzeczytane.pl :) Uwielbiam oba!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. O i proszę, już znalazłam odpowiedź na moje poprzednie pytanie. :) Super wpis, wielu z tych miejsc nie znałam. Ja kupuję w Matrasie (online, stacjonarnie mają tragiczną i naburmuszoną obsługę), stacjonarnie natomiast bardzo lubię Świat Książki - fajne promocje i przemiła atmosfera, a przede wszystkim pomocni i sympatyczni pracownicy. Z innych polecam jeszcze stronę wydawnictwa Universitas - to juz specyficzne pozycje, bardziej naukowe, ale można czasem trafić na coś bardzo ciekawego. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za wpis, często kupuję książki przez internet a im taniej tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obserwuj przez e-mail