"Od złej do przeklętej" - Katie Alender

02 lipca

22/2016
Tytuł oryginalny: „From Bad to Cursed”
Wydawnictwo: Feeria Young
Cykl: Złe dziewczyny nie umierają (tom 2)
Kategoria: horror
Liczba stron: 460
Cena okładkowa: 39,90 zł
*****
Mam przyjemność powitać was na moim nowym/starym blogu. Nareszcie przeniosłam się na jakąś cywilizowaną platformę, która oczywiście nie jest bez wad, ale co ja będę porównywać bloggera do onetu. To jakby zestawić wino z kartonu za 5 zł i 50-letnią whiskey. Nie będę się jednak wypowiadać na temat alkoholi, bo od niedawna już nie mogę pić praktycznie niczego ze względów zdrowotnych :( 
W każdym razie jest mi tu o wiele wygodniej i myślę, że dokonałam dobrego wyboru. Mam nadzieję, że i wam do gustu przypadł nowy (znając mnie tymczasowy) wygląd bloga ;)
Przejdę już może do meritum. Książka, o której wam chcę powiedzieć, to drugi tom cyklu "Złe dziewczyny nie umierają", który premierę miał w maju tego roku. Pierwsza część bardzo mi się podobała, jeżeli nie czytaliście "recenzji", to kliknijcie tutaj.  
Jeżeli chodzi o okładkę, to akurat ta nie powaliła mnie. Jest ładna, aczkolwiek tamta była dużo bardziej tajemnicza i dziewczęca, a w tym tkwił właśnie jej urok. 

Kontynuacja "Złych dziewczyn..." przedstawia nam dalsze losy Kasey i Alexis, sióstr, które musiały poradzić sobie z żądnym zemsty duchem, próbującym wybić połowę miasta. Młodsza z nich na 10 miesięcy trafia do szpitala psychiatrycznego, ponieważ nie mogła sobie poradzić ze spustoszeniami, których dokonał demon w jej umyśle. Reszta rodziny wprowadza się do zwyczajnego domu, w zwyczajnej okolicy i pośród ludzi niezwykle przewidywalnych. Kiedy Kasey wraca, Alexis jest pełna obaw, czy jej siostra poradzi sobie z ponowną adaptacją w społeczeństwie. Jednak po pierwszych naprawdę trudnych dla niej dniach w nowej szkole, wokół 14-latki robi się po prostu szał. Tony przyjaciółek, najwyższe stopnie w klasie a w dodatku z dnia na dzień pięknieje. Alexis podejrzewa, że młodsza siostra znów wpakowała się w jakieś kłopoty. Jednak czy nie jest nadopiekuńcza? Czy może po prostu zazdrości Kasey popularności?
Wszystko staje się jasne, gdy 16-latka dołącza do Klubu Promyczek, w którym to znajduje się też jej siostra. Jednak czy aby być popularną Alexis zgodzi się zaprzedać duszę diabłu?

To tyle, co mogę wam powiedzieć. Więcej nie zdradzę, bo nie mam w zwyczaju spoilerować :).

Książka jest dobra, naprawdę dobra. Jedyny, ale ogromny minus, za który dałabym po łapach autorce, to zbyt niska wiarygodność historii. Urok poprzedniej części w dużej mierze polegał właśnie na tym, że pomimo całej "paranormalności" fabuły ja, jako czytelnik mogłam w nią absolutnie uwierzyć, a także w to, że coś takiego zdarzyć mogło się w rzeczywistości. Tutaj natomiast działy się lekko niestworzone rzeczy, "dzięki" czemu przekaz zdecydowanie stracił na wartości.
Horror, który był jednak lekko widoczny w pierwszym tomie, tak w tym niestety gdzieś uciekł i nie miał zamiaru wracać.

Oprócz tej dosyć poważnej usterki, która na szczęście gdzieś w połowie książki zanikła nie widzę większych wad w tej powieści. Nadal historię tę czyta się migiem, jest lekka i przyjemna, choć czasem przyprawi was o szybsze bicie serca. Ja na pewno zaopatrzę się w kolejną część, jak tylko wyjdzie w Polsce.

Jeszcze kilka słów jeżeli chodzi o przekaz tej książki. O dziwo jest i to dość wyrazisty. Książka opowiada o tym, co dzieje się, gdy za wszelką cenę dążymy do sławy, popularności i gdyby wszystkie nasze marzenia się spełniały bez najmniejszego wysiłku. Byłoby super? Przez chwilę. Później jednak zaczęłyby nas męczyć sztuczne relacje z innymi ludźmi, a nawet to, że robią wszystko, cokolwiek byśmy chcieli. Naprawdę to może być straszne. Wasz facet (mówię do kobiet) staje się maksymalnym gentelmanem, chodzi za wami krok w krok, przepuszcza w drzwiach, mówi to, co chcecie usłyszeć. Jednak po drodze gubi własną osobowość, charakter i pasje...Co wtedy? Powiem wam, jednym słowem: Kicha.
Tutaj ujrzymy skrajne pragnienie popularności i lekkości życia. Żądzy, na której drodze nie stanie nawet czyjeś, niewinne życie.

To tyle, dziś trochę krócej. Mam jakieś awarię twórczą i już od wczoraj próbuję coś napisać, nareszcie udało się.

Ogólna ocena: 7/10.

patomasz.pl
Za książkę dziękuję księgarni internetowej PanTomasz :)




AAAAAAAAAAAAAAA!
Pochwalę się!
Właśnie wczoraj obroniłam się na 5 i uzyskałam licencjat z kryminologii :D.

Zajrzyj również tu

8 komentarzy

  1. Blogger jest świetny, już od jakiegoś czasu na nim piszę i jestem zadowolona - mam nadzieję, że i tobie będzie miło z nim pracować :D
    Blog wygląda ślicznie!
    Oładka jest ładna, ale bez szału. Choć ta naprawdę budzi jakieś uczucia, szczerze mówiąc, przynosi mi na myśl horror, to znów się z Tobą zgodzę: tym razem, szału mnie ma!
    Pięknie piszesz, naprawdę!
    Dlaczego nie trafiłam do Ciebie wcześniej?!
    Pewnie dlatego, że nie patrzę zbyt często na blogi onetu, ale cii :D
    Tak czy siak, mam nadzieję, że wkrótce uda mi się dorwać w łapki wychwalone przez Ciebie książki :D
    Pozdrawiam serdecznie, Amcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to na pewno, na onecie wszystko blokują, nic się nie da dorobić -.-
      Aaaa dziękuję, mocno widać, że mam manię na punkcie kotów? xD
      Boże, tyle słodkości czytam, dziękuję :*
      No właśnie, ja pytam czemu do mnie nie zaglądałaś wcześniej?!
      Koniecznie, jeżeli lubisz jakiś gatunek szczególnie na pewno Ci coś polecę :D No chyba, że czytasz komedie romantyczne lub coś w tym rodzaju...takich kijem nie tykam.

      Buziaki :*!

      Usuń
    2. Komedie romantyczne - ble xd
      Romanse - ble
      Fantastyka! Uwielbiam :D
      Haha, lecę czytać Twoją opinię o:
      "Pani Noc"
      "Obsydian"
      "The Duff"
      O! I jeszcze "Igrzyska" :))) Czuję, że się polubimy :D

      Usuń
    3. O w końcu ktoś, kto ma to samo co ja xD Nie cierpię romansideł xD
      Bardzo się cieszę, że coś Cię zainteresowało :D
      Ja nie czuję, ja to wiem !

      Usuń
  2. Po pierwsze - doskonała decyzja z przeniesieniem bloga. Blogspot jest o wiele lepszy niż onet i o wiele lepszy w obsłudze :)
    Co do samej recenzji to jest świetna, tak samo jak sama książka. Z chęcią bym ją przeczytała! Co prawda przeważnie wystrzegam się tytułów z tak młodymi bohaterami, ale tutaj mogłoby być to zaletą. Poza tym, co tu kryć, uwielbiam historie o duchach :) Absolutnie muszę przeczytać tę książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdecydowanie, onet to jakaś pomyłka, jedyne co dobre, to wyszukiwarka blogów, ale naprawdę nie warto ze względu na to tam zostawać :/ Rok się męczyłam i zastanawiam się, jak tego dokonałam. Po prostu +1000 do cierpliwości :D
      Bardzo dziękuję :D
      Ja właśnie do tej pory nie miałam do czynienia z książkami o duchach ale mam nadzieję, że się to zmieni.
      Polecam Ci serdecznie :D

      Usuń
  3. Okładka jest prześliczna... ale gdy widzę kategorię: horror, to już wiem, że jej nie przeczytam... taki ze mnie boi dudek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spokojnie ten "horror" możesz przeczytać :D

      Usuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obserwuj przez e-mail