"Osobliwy dom Pani Peregrine" - Ransom Riggs

03 sierpnia


Trochę szaleję w tym miesiącu, bo w ciągu trzech dni sierpnia przeczytałam już dwie książki ! :D

Dziś, być może niektórych zaskoczę, ponieważ przedstawię wam swoją opinię na temat KSIĄŻKI "Osobliwy dom Pani Peregrine". Spotkałam się już z kilkoma osobami, które były wielce zdziwione, iż jest taka książka, a nie tylko film (warto zaznaczyć, że reżyserii Tima Burtona). 


Do większości z was na pewno dotarła informacji o ekranizacji tej książki, pod tym samym tytułem, która do kin ma wejść na początku października (o zgrozo, myślałam, że wcześniej!). Sama widziałam zwiastun i byłam wręcz oczarowana, a że słyszałam wcześniej o książce, od razu postanowiłam ją przeczytać. Wspólnie z wydawnictwem Media Rodzina stwierdziliśmy, że premiera filmu może być świetnym pretekstem aby tę pozycję "odświeżyć".

Ciekawostka o filmie: Panią Peregrine zagra Eva Green. Kobieta, która pasuje do tej roli niesamowicie. Aktorka, która jest niemożliwie charakterystyczna, a jej spojrzenie po prostu zabija.

29/2016

Tytuł oryginalny: "Miss Peregrine's Home for Peculiar Children"
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cykl: Pani Peregrine (tom 1)
Kategoria: fantastyka/fantasy/thriller
Liczba stron: 400
Cena okładkowa: 35 zł

Kilka słów o autorze: wcześniej o nim nie słyszałam a to dlatego, że "Osobliwy dom..." jest jego debiutem, w co po przeczytaniu książki uwierzyć nie potrafię. Ciekawostka: jego żoną jest Tehereh Mefi, którą możecie znać, ponieważ napisała serię "Dotyk Julii", na której punkcie świat oszalał, a której ja czytać nie mam zamiaru. Nigdy.

Jeżeli was to ciekawi, to książka ta posiada kontynuację, druga część to "Miasto cieni" a trzecia "Biblioteka dusz".

Kilka słów o wydaniu. Nie. Nie kilka słów- kilka zdań, bo zdecydowanie ta oprawa zasługuje na więcej. TO NAJPIĘKNIEJ WYDANA KSIĄŻKA, JAKĄ KIEDYKOLWIEK WIDZIAŁAM.
Serio. Twarda okładka, a w środku fantastyczne zdjęcia w stylu retro, ilustrowane strony, ozdabiane numery stron, odręcznie pisane listy i generalnie multum dobroci. Nikt tu absolutnie nie oszczędzał na wydaniu i gdy tylko listonosz przyniósł mi tę książkę, myślałam, że umrę ze szczęścia. Cena okładkowa to 35 zł co już jest maksymalnie niskim kosztem i szczerze powiedziawszy, za tak wydaną książkę byłabym w stanie dać i 50 zł. W zdjęciach postaram się wam przedstawić piękno tej pozycji.

Przechodząc do konkretów. Książka opowiada o 16-letnim Jacobie, którego dziadek od dzieciństwa faszerował go bajkami o dziwnych dzieciach, z którymi mieszkał w młodości na pewnej, tajemniczej wyspie. Dzieciaki te posiadały niezwykłe zdolności, a na potwierdzenie swoich słów pokazywał wnukowi liczne fotografie. Jacob jednak nigdy mu do końca nie uwierzył zwłaszcza, że zdjęcia były ewidentnie spreparowane. Jednak w umyśle młodzieńca zawsze pozostało ziarenko niepewności.
Kiedy jego dziadek umiera, daje wnukowi kilka niejasnych wskazówek, które Jacob odebrał jako bełkot człowieka starego i nie do końca zdrowego psychicznie. Czy jednak tajemnicza wyspa jest tylko legendą i wymysłem dziadka? Niedługo potem Jacob może się o tym przekonać. Tylko czy na pewno jest gotowy na prawdę? 

Powiem, że już od naprawdę długiego czasu nie czerpałam tak ogromnej radości z tego, że czytam i co czytam. Sama historia w trakcie jej przeżywania nie powodowała, że chciałam się dowiedzieć, co będzie dalej, tylko cieszyłam się z tego, co widziałam oczami wyobraźni aktualnie. Szczerze mówiąc, nie myślałam, że jest to możliwe. Ostatni raz przeżyłam coś takiego chyba w gimnazjum, podczas czytania "Harry'ego Pottera".

Jeżeli myśleliście, że połączenie thrilleru i fantasy nie jest możliwe, to tu macie dowód na to, że się mylicie. Niesamowite, czego dokonał Ransom Riggs i to podkreślam, w swoim debiucie!

Książkę czyta się w mig, a wszystkie fotografie wspaniale uzupełniają treść. Nawet z pozoru nudne zdjęcie, na którym jest przedstawiona sędziwa kobieta z fajką, na którym nie widać żadnych szczegółów jest tak wtopione w fabułę i tak doskonale opisane, że nie mieści mi się to w głowie.

Bardzo mnie cieszy, że groźne sytuacje były poprzetykane rozmowami pełnymi humoru i to jakiego! Siedziałam i się chichrałam jak czubek. 

-Poczekaj tutaj.
-Wypchaj się. Bo co ?
-Bo masz prawie dwa metry wzrostu i zielone włosy. Mój dziadek cie nie zna, a zbiera broń.

Kolejną zaletą tej książki jest to, że wątek miłości tutaj praktycznie nie występuje, nie licząc uczucia łączącego dziadka Jacoba z jedną z mieszkanek domu na wyspie. Cudowne, ponieważ już mam dosyć ciągłych romansów w każdej książce, rzewnych opowieści i nie daj Boże trójkątów miłosnych.

Powieść jest niezwykle oryginalna, a przedstawienie osobliwych dzieci i w ogóle pomysły na te postaci wygrywa wszystko. W której książce mamy do czynienia z niewidzialnym człowiekiem, dziewczyną panującą nad roślinami, która może ucieleśnić bajkę o Jasiu Fasoli, rodzeństwem o sile Herkulesa chłopcem, którego zdolności można przedstawić następująco:

Enoch O'Connor, wskrzesiciel zmarłych, urodzony w rodzinie przedsiębiorców pogrzebowych, którzy nie mogli zrozumieć, dlaczego ich klienci ciągle wstają i odchodzą.

To oczywiście nie wszyscy, bo chociażby na okładce widzimy dziewczynkę, która potrafi lewitować. Głucholce i upiory, i Bóg wie co jeszcze czeka na moment, w którym otworzymy książkę, i po prostu odlecimy.

Ja odleciałam, naprawdę. Gwarantuję wam, że wy też odlecicie. Autor pisze tak ciekawie i wciągająco, że ani przez moment się nie nudziłam i wiem, że będzie to jedna z moich ulubionych książek, które przeczytam jeszcze nieraz. Co najlepsze, w tej powieści chyba nie było żadnej postaci, która by mnie irytowała, a to nowość i ogromny sukces. Jacoba bardzo polubiłam, inteligentny, dążący do celu młody chłopak, który wie, czego chce i nie ugina się pod niczyimi namowami. To żadna cecha, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. A propos czasów! Zapomniałabym dodać, że mamy tu motyw niejakiego podróżowania w czasie, przeskakiwania w różne pętle czasowe, przenieść możemy się do czasów drugiej wojny światowej i liznąć chociaż trochę ówczesnych realiów. Także jeżeli są tu jacyś fani, to polecam serdecznie, choćby z tego względu :).

To chyba tyle, mogłabym jeszcze wiele ochów i achów tu wyrzucić, ale starałam się, żeby było w miarę rzeczowo :Ogólna ocena: 9,5/10. ).

Za cuuuuuudowną książkę dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina :)

Zajrzyj również tu

49 komentarzy

  1. Mój sierpień jest leniwy, bo jeszcze nie zaczęłam żadnej książki :p
    Byłam zainteresowana tą książką jakiś... miesiąc temu? Cały szał wokół filmu oraz kilka pozytywnych słów, które obiły mi się o uszy na Booktubie sprawiły, że od razu popytałam innych czytaczy co sądzą o tej lekturze, lecz - o dziwo - wiele osób powiedziało, że przy ok. 7 rozdziale wszystko traci swój klimat, a zagadki zostają poniekąd rozwikłane. Nie wiem o co chodziło autorom tych odpowiedzi, ale to wystarczyło, bym usunęła tę książkę z listy TBR. W końcu nikt nie lubi rozczarowań. Teraz na nowo powróciła mi ochota przeczytania tej książki, chociaż wiem, że nasze gusta książkowe nie są nawet zbliżone, ale ostatnio zadziwiam samą siebie, np. kilka dni temu wypożyczyłam kryminał mimo, iż zazwyczaj uciekam od tego gatunku jak najdalej.

    Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo leniuchu! Padłaś? Poleż! Należy Ci się :D
      Nie zgadzam się, rzeczywiście powieść się zmienia, ale bynajmniej nie uważam, że na gorsze, absolutnie.
      Przeczytaj, ja nie miałam pojęcia, że to aż tak dobra książka. Autor ma przecudowny styl. To jedno z największych moich zaskoczeń życiowych :).

      Powiem Ci, że ta książka nie zupełnie jest w moim guście. A jeżeli chciałabyś, żebym Ci poleciła jakiś kryminał, to swoją przygodę zacznij z Karin Slaughter, za co się nie weźmiesz-cud.

      Usuń
    2. Super recenzja! Od roku mam tą książkę w domu i nie mogę się zabrać do jej przeczytania po nieco mało optymistyczne recenzji Anity z Book Reviews ale Twoja zdecydowanie przekonuje! I zgodzę się - wydanie jest piękne.
      A o filmie nie miałam bladego pojęcia XD

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję :) O matko tak długo!? Ja przez pół roku kisiłam pierwszą część "Darów anioła" i do dziś biję się w pierś za to, że tak długo zwlekałam...
      Jest cuuuudowna! Dobrze, że zapodaję tu jakieś newsy :D

      Usuń
  2. Powiem szczerze, że słyszałam o niej już dawno. Jednak omijałam ją szerokim łukiem, gdyż po okładce myślałam, że jest to jakiś Horror, więc i się głębiej w nią nie wciągałąm. jednak niedawno oglądając u pewnej osoby recenzję tej książki dowiedziałam się, że tak na prawdę to horror nie jest. Potem obejrzałam zwiastun i się zakochałam. A ty sprawiłaś, że jeszcze bardziej chcę sięgnąć po tę książkę. I chyba w najbliższym czasie to zrobię :)
    świetna recenzja :)
    pomiedzy-wersami.blogspot.com
    Instagram: @kremciowata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie, nie absolutnie nie horror! Thriller owszem, dreszczyk jest czasem baaardzo odczuwalny :D
      Wybieram się na film na pewno, zwiastun cudowny, a co dopiero ekranizacja <3
      Bardzo się cieszę i śliiiicznie dziękuję ! :D

      Usuń
  3. Ta okładka za każdym razem pozytywnie mnie przeraża :) Mam tę ksiązkę w planach i mam nadzieję, że uda mi się ją przeczytać jeszcze przed ekranizacją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiem, że same fotografie w książce są naprawdę przerażające, przestałam się bać dopiero, jak zaczęłam czytać, ale na początku ciężko było. Żeby taka fanka horrorów i kryminałów bała się zdjęć!
      Koniecznie przed, na pewno warto :)

      Usuń
  4. Musze ją przeczytać *,* kocham zdjęcia i obrazki w książkach. Pozdrawiam kiroku-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie ją przeczytaj Karolu! Ja również, tylko szkoda, że tak mało jest podobnych wydań :<

      Usuń
  5. Czytałam, uwielbiam i niecierpliwie wyczekuję aż chwycę kolejną część! TO jak te fotografie kierowały moimi wyobrażeniami to magia. A historia... Zanim sama ją chwyciłam słyszałam że jest to książka bardziej dla dzieci. Dziękuję sobie że nie posłuchałam tych opinii. To jedna z najcudowniejszych, niesamowitych historii jakie czytałam. <3

    Pozdrawiam gorąco!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To absolutnie nie jest książka dla dzieci! Nie wiem kto wprowadza czytelników w taki błąd ;<
      Mam 22 lata, skończyłam kryminologię, czytam horrory, a zdjęcia w środku mnie perfidnie przerażały!
      Baaardzo się cieszę, że podzielasz moją opinię <3
      Pozdrawiam cieplutko! :D

      Usuń
  6. Nie miałam bladego pojęcia o filmie! Dzięki za info, hah
    Okładka jest dosyć przerażająca, poważnie. Książka jest faktycznie przepięknie wydana, brak mi słów. Coś cudownego. Aż się oczy cieszą na ten widok:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, trzeba obejrzeć, bo zwiastun świetny!

      Nie dziwię się, że to mówisz. Najlepsze, że okładka to jedno ze zdjęć, które pokazywał wnukowi dziadek Jacoba, a jest ono najmniej przerażające z nich wszystkich!

      Usuń
  7. 1. Jak ona jest cudownie wydana!
    2. Opis fabuły cudowny *-* Wyjątkowy pomysł na książkę, niczym w Harry Potterze.
    3. Cytaty są przezabawne.
    4. Zachęciłaś mnie do niej - kolejna ksiązka do kupienia
    5. Pozdrawiam serdecznie :D
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O a co tak w punktach? Dobry pomysł, krótko, zwięźle i na temat :D
      Wydana przeeeecudownie.
      Bardzo dziękuję <3 Również porównałam moje odczucia do tych, które przeżywałam po przeczytaniu Harry'ego :D
      Kupuj i przeczytaj koniecznie przed ekranizacją!

      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Już od dawna mam ochotę sięgnąć po tą książkę. Jednak moje zabieranie się za coś zasługuje na miano nierealnego. Ale muszę zdążyć za nim będzie film, bo zwiastun mega. Zapowiada się coś niepowtarzalnego. :D
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Myślę, że warto przeczytać ksiażke przed ekranizacją :D Zwiastun cuuuuudowny, a to już pół sukcesu, z niecierpliwością czekam na film :D
      Buziaki :*

      Usuń
  9. Widzę przenosiny na blogspot! :D
    Książkę właśnie wyjęłam z półki i położyłam na stosiku TBR na sierpień, bo muszę ją w końcu przeczytać. Tyle pozytywnych opinii, a twoja dodatkowo zachęca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należało się w końcu ucywilizować no nie? xD
      I opłaciło się! Spójrz ile mam wyświetleń i to po miesiącu! <3
      Przeczytaj koniecznie, zwłaszcza przed ekranizacją, bo myślę, że właśnie w takiej kolejności trzeba się zaznajamiać z tą historią :D

      Usuń
  10. Chętnie przeczytam! Zapowiada się świetna lektura, więc jak mogłabym jej sobie odmówić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest tego warta, choć sama nie myślałam, że będzie aż tak dobra!

      Usuń
  11. Uwielbiam twoje recki, bez kitu Dziewczyno!
    I pomyśleć, że ilekroć widziałam ją w matrasach, empikach i innych światach książki, to omijałam ją szerokim łukiem :< Bo mnie ta okładka zmyliła cholera! Jakoś z góry zakładałam, że to horror jakiś, bo taka klimatycznie mroczno-straszna jest :D 35 zł za takie wydanie? WOW! Gdybym przed chwilą nie przeputała książkowych funduszy na sierpień... -,- muszę czekać, ale przeczytam. Niech mnie piekło pochłonie, jeśli nie przeczytam :D
    Buziaki ;*
    Q.

    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo jak mi miło <3 Dobrze, że chociaż ktoś! :D
      Okładka zmyla zdecydowanie, ale nie tylko, przypisanie jej tylko do thrilleru to ogromny błąd, przez który ta pozycja mocno cierpi ;/
      Warto kupić dla samego wydania! Na nieprzeczytane.pl mają po dwie dychy!
      Nie!!! Niech nie pochłania, kto będzie mi pisać takie cudowne komentarze! :*

      Usuń
  12. O jak dobrze, nie oglądałam filmu ani nie czytałam książki. Teraz z czystym sercem mogę zacząć od lektury. Ps. Już nie mogę się doczekać. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie najpierw książka! :D Ja podchodziłam do tej książki z takim "eeee, no może fajne będzie, mam do recenzji to brak przeczytać"- to największy szok ever :D

      Usuń
  13. Ojjj, zachęciłaś ;) wcześniej tytuł obił mi się o uszy, ale jakoś nie zwróciłam na tę książkę uwagi i wychodzi na to, że straszna ignorantka ze mnie. Plus wydanie naprawdę cudowne. Ładnie by się prezentowało w mojej biblioteczce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie Twoja wina, po prostu wrażenie jest bardzo złudne akurat przy tej ksiażce i sama dałam się nabrać :D Powiem szczerze, że dla samego wydania warto ją kupić xD

      Usuń
  14. Widziałam zwiastun filmu, przeczytałam Twoją recenzję i jestem w stu procentach pewna, że nie mam innego wyjścia - muszę sięgnąć po książkę jak najszybciej! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Zwiastun cudowny, a książka jeszcze lepsze :)

      Usuń
  15. Kiedyś miałam przeczytać, ale zapomniałam o niej (a podobno świetna, tak jak napisałaś) i przypomniał mi o niej dopiero zwiastun gdy byłam w kinie :)
    Muszę poszukać jej i kupić!:)
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem dobrze, że istnieją ekranizacje, mogą przypomnieć nam albo uświadomić jak cuuuuudowne książki istnieją :D

      Usuń
  16. Wspaniała okładka; cudowne zdjęcia w środku; brak irytujących bohaterów; brak trójkąta miłosnego i nastoletnich romansów; ciekawa i osobliwa historia-TO CHYBA NAJWSPANIALSZA KSIĄŻKA, O KTÓREJ SŁYSZAŁAM! I czemu ja jeszcze jej nie przeczytałam? Muszę to koniecznie nadrobić przed filmem, o którym tak swoją drogą nie wiedziałam. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. xDDDD Zdecydowanie!
      Widzę, że Tobie też już się przeżarły te wszystkie chłamy pisane na jedno kopyto!
      Nie czytałaś, bo książka ta wydana została w 2012 roku i niestety zapomniana...Dobrze, że producenci filmowi nie zapomnieli!
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  17. O książce słyszałam, ale jej jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie ją czytam - mam nadzieję, że dzisiaj skończę! :) Mam podobne odczucia. Jest w niej coś tak niesamowitego, czasem niemal baśniowego, coś, czego nie da się opisać. Kiedy wspomniałaś o Harrym Potterze, uświadomiłam sobie, że faktycznie, w ,,Domu pani Peregrine" jest podobna cząstka magii. Mam nadzieję, że końcówka mnie nie zawiedzie, bo jak na razie zanosi się na nową ulubioną książkę. :)
    Pozdrawiam cieplutko i obserwuję (nie wiem, dlaczego dopiero teraz, byłam zdziwiona, że jeszcze tego nie zrobiłam)
    Dominika z booksofsouls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem żaden fragment w tej książce Cię nie zawiedzie :D
      Baardzo się dziwię, że ta powieść nie jest takim hiciorem jak wyżej wymieniony Harry, świetna historia :)
      Bardzo się cieszę i tez nie wiem jak to się stało! :D
      Pozdrawiam !

      Usuń
  19. Bardzo zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki. Mam nadzieję, że niedługo mi się to uda.
    Po za tym świetny blog :D Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo jak mało która jest warta polecania :D
      Ślicznie dziękuję :)

      Usuń
  20. Ciekawa i zdecydowanie zachęcająca recenzja. Nie widziałam wcześniej ani zwiastun filmu ani książka też nie wpadła mi w oko :D Myślę, że jest to pozycja, z którą z pewnością się zapoznam :D Faktycznie książka wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Książka jest wydana cudownie i taka sama jest jej treść!

      Usuń
  21. Ale spóźniona jestem... przypał :(
    Jeśli chodzi o film, to jak zobaczyłam pierwszy zwiastun to normalnie oszalałam. A do tego reżyserem jest Tim Burton! <3 Już kocham ten film XD
    Książka wydaje się być mega ciekawa, a do tego ta oprawa graficzna! *0* Jestem sroką okładkową i normalnie muszę mieć!
    I jeszcze tak wysoko oceniasz! Na prawdę musi być cudowna!
    Pozdrawiam serdecznie! :*
    P.S. Ja też nie zamierzam kijem tykać "Dotyku Julii" :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie mam Ci za złe, spójrz tylko, że już jest kolejny wpis, który może Cię zainteresować :D :*

      Zwiastun wymiata, ale czy mogło być inaczej z tym reżyserem? :D
      XDDD Wiem coś na ten temat xDD Kolejne dwie części są podobnie wydane, więc masz szansę posiadać trzy takie piękne książki <3
      Pozdrawiam kochana :*
      Nie tykaj! Razem zawiążemy komitet przeciwko "Dotyku Julii" :D

      Usuń
  22. "Osobliwy..." zaczęłam wczoraj wieczorem, dokończyłam dzisiaj rano 😊
    Książka jest cudowna! Mam niemalże identyczne odczucia do tej pozycji, co ty!
    Oprawa graficzna to ustne arcydzieło! 😍 Zakochałam się w niej i jest to doskonały przykład na to, że można zrobić coś dobrze i nie dać wygórowanej ceny... Obecnie większość książek o podobnej grubości, ale w miękkiej oprawie kosztuje ok. 40 zł, co jest dla mnie jakimś żartem, szczególnie w przypadku badziewnej oprawy i słabej korekty...
    O "Osobliwym..." mogłabym się teraz naprawdę mocno rozpisać, ale chyba pozostawię to do czasu recenzji 😉
    Czekam niecierpliwie na film i za kilka dni zabieram się za lekturę "Miasta cieni" 😊

    Pozdrawiam cieplutko!
    Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa mówiłam, nie rzucam słów na wiatr :D
      Oooo o korekcie to można eseje pisać i to wcale nie krótkie...W niektóych jest tragedia po prostu.
      Czekam na recenzję!
      "Miasto cieni"? A cóż to za cudo? Brzmi podobnie do "Darów anioła", więc mnie zaciekawiło xDD

      Pozdrawiam ! :)

      Usuń
  23. "Miasto cieni" to kontynuacja "Osobliwego domu Pani Peregrine" 😊

    OdpowiedzUsuń
  24. Polecam gorąco wszystkie trzy części. Niestety nie mogę znaleźć więcej książek w takim klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ps: film zachęcał zwiastunem ale wytrzymałem się do przeczytania całej trylogii. Teraz mogąc porównać muszę przyznać że film nie spełnił oczekiwań które w oparciu o książkę były dosc wysokie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Osobliwe fotografie, czyli kręgosłup fabuły, stanowią gratkę nie tylko dla milośników niesamowitych przygód, ale jestem pewien, że zadowolą także każdego fana grozy, czy to literackiej czy filmowej. Samo tylko oglądanie zdjęc przysparza wielkiej satysfakcji.

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obserwuj przez e-mail