Tanie książki? To możliwe! | Jak upolować świetne okazje?

19 kwietnia

Uwielbiam promocje, a nie da się ukryć, że książki najtańsze nie są. Zwłaszcza, gdy czyta się dużo. W takim razie gdzie je kupować, żeby nie zbankrutować?


Często udaje mi się kupić książki za 5 czy 10 zł tylko dlatego, że przypadkiem trafiam na jakąś fantastyczną promocję, lub ktoś poleca mi nowe miejsce, w którym mogę się solidnie zaopatrzyć. Istnieje kilka księgarni i dyskontów, które czasem "wypychają" książki, które im zalegają na magazynie, bądź prowadzą outlety. Niektóre produkty są wówczas lekko skażone - np. posiadają jakąś rysę, rozwarstwione rogi czy przybrudzenia. 

Oczywiście produkty pełnowartościowe również możemy kupić o wiele taniej. Trzeba po prostu wiedzieć gdzie. Kiedy mam konkretną listę książek do kupienia i pewność, że nie znajdę ich w księgarniach, które oferują końcówki magazynowe itp., zaglądam w kilka sprawdzonych miejsc.

Moja ulubiona księgarnia, którą polecam wam na każdym kroku, ponieważ mają okrutnie niskie ceny i niebywale szybko realizują zamówienia. Za książki z ceną okładkową 39,99 zł zapłacimy w granicach 20-25 zł, a często też o wiele taniej. Księgarnia ta organizuje regularne wyprzedaże, a informacje o nich znajdziemy na stronie w kolumnie po lewej stronie, a także na fanpage'u, który prowadzony jest przez przemiłe osoby, które naprawdę dbają o klientów. Niestety w przypadku niektórych księgarni, a nawet wydawnictw nie jest to oczywiste. Nigdy nie miałam żadnych problemów z zamówieniami w tym miejscu, a robię tu zakupy od około 2 lat.


Księgarnia czytam.pl
Ogromna oferta i niebywale niskie ceny. Polecam trochę pogrzebać w tej księgarni i posortować sobie książki z danego gatunku według cen rosnąco. Często trafiłam na cudeńka w cenie 10 czy 15 zł. Jedyny minus - dość długo realizują zamówienia, tak było przynajmniej w moim przypadku.


Dyskont książkowy aros.pl
Spora oferta i niskie ceny. Często znalazłam tu książkę, której nie mogłam upolować nigdzie indziej np. "Obcą" Diany Gabaldon. Szybka realizacja zamówień i tania wysyłka.


Księgarnia livro.pl
Moje niedawne odkrycie. Bardzo dobra księgarnia, oferta może i nie powala bogactwem - czasem może czegoś zabraknąć, jednak mają fantastyczne ceny i piorunem realizują zamówienia. Kiedy nie możecie znaleźć jakiejś pozycji, warto sprawdzić, czy nie mają jej na livro :) Duuuuży plus za wygląd strony - bardzo estetyczna i przejrzysta.

***

Teraz polecę wam kilka księgarni, w ofertach których warto czasem pogrzebać :). Regularnych cen może i nie mają najniższych, lecz często można upolować tam perełki za dosłownie kilka złotych.
Sama często wybieram konkretny gatunek i sortuję podane produkty według cen rosnąco. Zdziwilibyście się, co można kupić za 5-8 zł :D.

Księgarnia internetowa swiatksiazki.pl
W tej księgarni kupiłam z 20 kilogramów książek. No cóż, jestem na takim etapie książkoholizmu, że każda z moich przesyłek waży kilka kilo xD. Z ciekawości wybrałam kategorię "fantastyka" i ceny zaczynają się już od 2,99 zł i są to naprawdę warte przeczytania powieści. Zachęcam was do założenia sobie karty stałego klienta, ponieważ w ten sposób otrzymacie stałe rabaty, które obniżą wartość waszego zamówienia o kilka czy kilkanaście złotych. Dodatkowym atutem jest bezpłatna dostawa do salonów.

Uwaga mieszkańcy Gdańska i okolic! W mieście tym znajduje się salon tej księgarni, w którym przeceny sięgają nawet 80%. Cudo!


Księgarnia inbook.pl
Tu sytuacja ma się dokładnie tak samo jak w przypadku poprzedniej księgarni. Na pochwałę zasługuje także genialnie skonstruowana strona. Bardzo intuicyjna i przejrzysta. Proces kupowania w tej księgarni jest czystą przyjemnością.
Mam też dla was pewną tajną informację - jeżeli powrzucacie do koszyka książkę, bądź kilka i opuścicie stronę (trzeba być zalogowanym), na maila przyjdzie wam dodatkowy rabat, zachęcający do powrotu do księgarni i zakupu wrzuconych do kosza pozycji ;) Nie wiem, czy dzieje się tak za każdym razem, lecz ja już kilkukrotnie takowy otrzymałam.


Księgarnia naregale.com
Miejsce, gdzie upolować można wspaniałe pakiety za niewiarygodnie niską cenę.


Księgarnia dadada.pl
To miejsce jest godne polecania szczególnie ze względu na specjalną zakładkę "Książki z rabatem do -90%". Najcudowniejsze jest jednak to, że dostawa do kiosku ruchu jest za DARMO!


Księgarnia znak.com.pl
Na szczególną uwagę zasługują liczne promocje, które organizuje Znak. Często możemy znaleźć tu ciekawe książki za 10, 11 czy 15 zł. Jedynym minusem jest to, że pozycje, które objęte są promocjami, bardzo często się powtarzają. Świetną sprawą jest specjalna zakładka, w której znajdziemy książki z autografami od autorów.


Księgarnia wydawnictwa MAG
Jeżeli lubicie fantastykę, to powinniście od czasu do czasu zajrzeć na tę stronę. Czasem można upolować tu wspaniałe książki w kosmicznych promocjach, taniej niż w najtańszych księgarniach. Są to oczywiście promocje sezonowe, więc warto polubić fanpage tego wydawnictwa, by być na bieżąco.


Sklep cdp.pl
Tu prezentuję wam miejsce, w którym można nabyć nie tylko książki, ale także gry, filmy, wszelkiego rodzaju gadżety i sprzęt elektroniczny. Często upolować tu można naprawdę świetne powieści w atrakcyjnych cenach, trzeba tylko, że tak powiem brzydko, "pogrzebać". Darmową wysyłkę do kiosku ruchu otrzymamy już przy zamówieniu przekraczającym 50 zł.


Księgarnia selkar.pl
Jedną z najbardziej irytujących sytuacji jest moment, w którym dostajesz e-maila typu "TOTALNA WYPRZEDAŻ! KSIĄŻKI DO 90% TANIEJ!!!", klikasz, a tam 3 pozycje na krzyż. Nie wiem jak wy, ale ja dostaję wówczas szału. Jeden z trzech newsletterów, do których się zapisałam, należy właśnie do selkara. Ich promocje obejmują naprawdę ogrom książek i 80 czy 90% taniej możemy kupić mnóstwo cudeniek. Szukajcie tu zwłaszcza pakietów. Wystarczy, że wejdziecie w "promocje".
Podobnie sytuacja wygląda w matrasie, choć tam osobiście nie kupiłam zbyt wielu książek.


***

W tej części zaprezentuję wam trzy miejsca, w których możecie kupić świetne książki za śmieszną cenę. Jest jednak pewien haczyk - raczej nie znajdziecie tu premier, a konkretne pozycje dostępne są tylko w kilku - kilkunastu egzemplarzach. Zakupy w tych miejscach polegają raczej na przeglądaniu oferty i pakowaniu do koszyka książek, które nas zainteresowały.

Księgarnia oczytani.pl
Tutaj ceny wahają się w granicach 3-13 zł i jak na tego typu księgarnię, muszę zauważyć, że oferta jest dość bogata. Wszystkie książki, które proponuje ta księgarnia, są całkowicie NOWE. Kupiłam tu już furę książek i swego czasu nawet napisałam dla was osobny post na temat tego miejsca. Jeżeli jesteście ciekawi, to zapraszam tutaj--> [link].


Outlet Składnica Księgarska
To moje ostatnie odkrycie. Świetne książki i fantastyczne ceny, o dziwo, natrafić można także na nowości np. książki Katarzyny Bondy. Kilka razy trafił się również Tolkien, który zszedł na pniu ;). Tutaj książki są towarami poekspozycyjnymi, więc mają lekkie otarcia, przybrudzenia i inne skazy. Najciekawsza jest opcja "domawiania". Mianowicie możemy złożyć zamówienie - nie płacić i w ciągu najbliższych dwóch tygodniu domówić sobie kolejne tytuły, zaoszczędzając na przesyłce :) O ciekawszych okazjach informuje obsługa fanpage'a.

Skład tanich książek dedalus.pl
Książki, które znajdziemy w ofercie tej księgarni są całkowicie NOWE, choć często wydawane są kilka lat wstecz, wobec czego mogą być nadgryzione przez ząb czasu. Spora oferta, choć osobiście nie kupiłam tu jeszcze żadnej książki, co na pewno wkrótce zmienię ;).


***

Jeżeli nie przejmujecie się ryskami na książkach, rozdwojonymi brzegami czy przybrudzonymi kartkami, to koniecznie musicie rozglądać się po tzw. "outletach". Znajdziecie tam końcówki magazynowe czy zwroty, których ceny znacznie obniżono. Outlety prowadzą np.  Wydawnictwo Czarna Owca, Wydawnictwo Kobiece lub księgarnia internetowa Tania książka.


Warto zwrócić uwagę na outlet prowadzony przez sklep lideria.pl. Ceny są naprawdę przystępne i outlet ten oferuje naprawdę sporo książek i innych produktów.


***

Nie zapominajcie o starych, dobrych sposobach, czyli porównywarkach cenowych i allegro. Moją ulubioną porównywarką cenową jest ceneo.pl, po wpisaniu konkretnego tytułu lub autora możemy przebierać wśród różnych ofert różnych księgarni i sklepów.


***

Jeżeli nie macie czasu śledzić aktualnych promocji, które organizują księgarnie, wydawnictwa i dyskonty, z pomocą przyjdzie wam fantastyczna strona promocjeksiazkowe.pl, na którą ja wchodzę regularnie. Jeżeli jesteście aktywnymi fejsbukowiczami to oczywiście możecie polubić ich profil, by zawsze być na bieżąco :)


Polecam także obserwowanie profili wydawnictw i księgarni na portalach społecznościowych, ponieważ często wrzucają informacje o nowych okazjach.

***

Uh... Dużo tego wyszło, ale w temacie promocji czuję się jak ryba w galarecie :D.
Mam nadzieję, że trochę wam pomogłam i znajdziecie w tych propozycjach coś dla siebie. Jeżeli znacie jeszcze jakieś ciekawe miejsca, w których można się obłowić, koniecznie piszcie w komentarzach!

Zajrzyj również tu

25 komentarzy

  1. Uwielbiam nieprzeczytane.pl <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Większośc tych stron znam, ale głownie kupuje na nieprzeczytane.pl oraz mestro :)
    Pozdrawiam
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam pojęcia o niektórych stronach przez Ciebie proponowanych, muszę koniecznie zapoznać się z tym, co oferują te księgarnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio skupiam się na książkach elektronicznych ale może kiedyś skorzystam z którejś księgarni.

    Chociaż nie, zamówiłem na nieprzeczytane rozszerzoną edycję "Duchowego Życia Zwierząt", autor ten sam co w "Sekretnym Życiu Drzew", więc mniej więcej wiem czego się spodziewać ale i tak nie mogę się doczekać gdy podejdę do paczkomatu po książeczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne informacje, kilka stron już dodałam do zakładek! :)
    aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja się cieszę, że akurat teraz weszłam na bloga, potem pewnie bym pominęła gdzieś ten post :) Teraz na moim komputerze mam otwarte miliony kart, ostatnio szukam właśnie książek, których nie przeczytałam..., jest ich dużo :D Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem wierna Arosowi, chociaż w tamtym tygodniu kupiłam książki na nieprzeczytane.pl, bo było najtaniej. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już praktycznie książek nie kupuję, ale jak już coś to aktualnie najbardziej lubię księgarnię naregale.com, zamawiam jeszcze czasem na czytam.pl oraz arosie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście korzystam z paru wymienionych, ale widzę, że o większości nie wiedziałam! Oj będę korzystać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja najczęściej dokonuję zakupów na nieprzeczytane.pl i oczytani.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dedalus to życie, które sprawia, zee za każdym razem wychodzę stamtąd z pełną siatką.
    Dorzucilabym tu jeszcze Naszą Księgarnię, która wyprzedaje swoje ksiazki po 5-15 zł. A także Galeria Książki, gdzie ostatnio kupiłam całą Trylogię Klatwye za 30 zł, nówka sztuka, nieśmigana :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  12. Z kilku wymienionych przez Ciebie księgarni korzystałam, ale najbardziej cenię chyba Nieprzeczytane, Bonito i Aros - prawie zawsze mam pewność, że znajdę tam książkę w najtańszej cenie. Ciężko jest mi też nie skusić się na promocje serii książkowych w Na Regale. :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  13. Najbardziej to ja uwielbiam chyba nieprzeczytane ♥ <3 :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  14. Hejo! xD
    Przybywa nowa osoba na ten okręt i szybko z niego raczej nie wysiądzie. :P
    Nie korzystałam dotąd z żadnej z nich, ale być może się skuszę. Cały czas kupuję książki w księgarni Bonito. Mają niskie ceny książek, sporo przecen i dość tanią dostawę. Najlepiej jest zamówić, kiedy kończy im się nakład, za 17zł upolowałam książkę wartą 34,90zł. W każdym razie będę przeglądać polecone przez ciebie strony, może zaoszczędzę jeszcze więcej, bo już kolejne książki na oku, a portfel płacze. xD
    Pozdrawiam Lex May

    OdpowiedzUsuń
  15. Kasiu, serdecznie dziękuję za polecenie mojej strony promocjeksiazkowe.pl :) Cieszę się, że okazuje się przydatna, ale po cichu powiem Ci, że ciężko opanować wewnętrznego Książkoholika, gdy wie się o tych wszystkich promocjach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nieee! Powinnam mieć zakaz wchodzenia w tego typu posty, bo zaraz zerkam na strony księgarni i bach!, zamówienie gotowe :D
    Większość tych stron znałam, choć kupowałam tylko na kilku z nich. Najmilej wspominam nieprzeczytane.pl i czytam.pl, ale udało mi się też upolować niezłe promocje na dadada.pl i na Znaku.
    Za to bardzo mnie zaskoczyłaś tajną informacją z Inbook.pl! Będę mieć na uwadze tę wskazówkę, bo na tej stronie też udało mi się już kupić kilka książek w naprawdę niskich cenach. Aczkolwiek ja mam zupełnie inaczej niż Ty - jakoś nie umiem się na tej stronie odnaleźć, pomimo że rzeczywiście wydaje się być przejrzysta, ale jakoś trudno mi tam szukać tego, co mnie interesuje.
    Z perspektywy czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ZAWSZE kupuję książki taniej. Dadada to moja ukochana księgarnia, ale mam też inne swoje perełki internetowe. Mam też na tyle dobrze, że w moim małym mieście jest Matras. Tam są stosy książek do wypchnięcia. A przez to, że jest to małe miasto, to książek tam jest sporo dobrych - w Poznaniu już takiego wyboru nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja to w większości nieprzeczytane. Jak nie ma tam to aros. E-booki na ŚwiatEbooków albo patrzę na UpolujEbooka na porównywarkę i biorę tam, gdzie aktualnie najtaniej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatny post :)
    Ja od siebie polecam jeszcze księgarnię Mestro.pl, mają bardzo niskie ceny i szybko realizują zamówienie.
    Pozdrawiam! ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  20. Sporo tutaj tego :) Ja kupuje głównie na nieprzeczytane.pl i ostatnio na stronie MAGa, ale podałaś sporo księgarń, które teraz chcę sprawdzić. Zapisuje sobie tego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak kupowałam książki, to też na nieprzeczytane.pl, choć wcześniej wynajduje je sobie w Empiku. Na tej pierwszej stronie szukanie czegokolwiek to katorga, natomiast Empik ma bardzo ładne kategorie i bardzo przejrzyste. Teraz większość pozycji dostaje z wydawnictw, więc rzadko kupuje papierówki. Choć się zdarza, jeśli szukam trochę starszych książek. Czasami zaopatruje się też w Ebooki na Woblink.pl, kiedy to w weekend, albo w nocy skończę czytać swoje zapasy i chcę zacząć kolejny tom. Zakup cyfrowego wydania jest szybsze. W ciągu 5 min mam swoją książkę na tablecie :) na dodatek za każde 10zł wydane, otrzymujesz rabat na 10zł. Więc rzadko kiedy ebook kosztuje więcej niż 10-18zł :)

    OdpowiedzUsuń
  22. nieprzeczytane.pl i czytam.pl to dwie moje ulubione księgarnie :D W zasadzie, to tylko tam kupuję książki :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja kupuję głównie na nieprzeczytane, w koszach w Biedronce, Tesco, czy Leclercu. Uwielbiam tez Lubliniankę w Lublinie. Nowe książka czasem dwa razy taniej :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo Ci dziekuje za ten wpis. Zrobilas kawal swietnej roboty.
    Ja kupuje na czytam.pl, jednej z niewielu ksiegarni online w Polsce, które wysylaja zamówienia za granice. Jestem bardzo zadowolona z ich uslug :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawy post. Ja zazwyczaj kupuje na bonito.pl

    OdpowiedzUsuń